بالی وڈ: باکس آفس نمبر کیوں اہم ہیں؟

فلم پروڈیوسر اس بات کی تفصیلات کیوں شیئر کرتے ہیں کہ فلم کتنی کمائی کر رہی ہے اور اس کا فلم دیکھنے والوں پر کتنا اثر پڑتا ہے؟

30 ستمبر 2021 کو الہ آباد کے ایک سینیما ہال میں جیمز بانڈ کی تازہ ترین فلم ’نو ٹائم ٹو ڈائی‘ دیکھنے کے لیے تماشائی باکس آفس کے باہر کھڑے ہیں (اے ایف پی/ سنجے کنوجیا)

انڈیا میں ہر نئی آنے والی فلم کے ساتھ باکس آفس کے نمبر زیادہ سے زیادہ اہمیت اختیار کرنے لگے ہیں۔

فلم سازی سے باہر کے لوگ اب پہلے سے کہیں زیادہ اس بات میں گہری دلچسپی لے رہے ہیں کہ کوئی فلم اپنی ریلیز کے ابتدائی دنوں میں کتنی کمائی کر رہی ہے۔ ’کشمیر فائلز‘ سے لے کر ’برہمسترا‘ تک، ’وکرم ویدھا‘ سے لے کر ’پونیئن سیلوان‘ تک، ٹکٹ کاؤنٹر پر فلموں کی کارکردگی اتنی ہی باکس آفس کے نمبروں کی خبروں پر منحصر ہے جتنی ان کی تخلیقی قدر پر۔

انڈین ایکسپریس کے مطابق میڈیا اس طرح ناظرین کے فیصلے پر ضرور اثر انداز ہوتا ہے کہ فلم جا کر دیکھیں یا نہ دیکھیں۔

اگر آپ برہمسترا کی بات کریں تو، بنانے والوں نے آخری بار 19 ستمبر کو اس کا باکس آفس کلیکشن شیئر کیا تھا اور کہا تھا کہ فلم کا دنیا بھر میں مجموعی کاروبار 360 کروڑ انڈین روپے ہے۔ اعداد و شمار بتاتے ہیں کہ فلم شائقین کے ساتھ زبردست ہٹ رہی ہے۔ تاہم، اس بات پر بحث جاری ہے کہ آیا پروڈیوسر نے فلم کی کمائی کو اصل سے زیادہ ظاہر کرنے کے لیے بڑھے ہوئے نمبر شیئر کیے یا نہیں۔

اس پر فلم پروڈیوسر اور فلم بزنس کے ماہر گیریش جوہر کا کہنا ہے کہ باکس آفس نمبر ایک اچھا مارکیٹنگ ٹول ہے تاکہ اس بات کو یقینی بنایا جا سکے کہ فلم کے بارے میں بات ہوتی رہے۔ تاہم، وہ محسوس کرتے ہیں کہ وہ اصل میں دیکھنے والوں میں اضافہ نہیں کرتے ہیں۔

اس سے پہلے کہ ہم اس پر بات کریں کہ باکس آفس کے نمبر کس طرح فلموں کے کاروبار پر اثر انداز ہوتے ہیں، یہ دیکھنا ضروری ہے کہ باکس آفس کے نمبروں کا حساب کیسے لگایا جاتا ہے۔

نیٹ اور گراس یا مجموعی باکس آفس کلیکشن میں بڑا فرق ہے۔ مجموعی باکس آفس کلیکشن میں فلم کے ٹکٹوں کی کل فروخت سے حاصل ہونے والی رقم شامل ہوتی ہے جبکہ نیٹ مجموعی فروخت میں سے حکومت کی طرف سے کی جانے والی کٹوتیوں جیسے کہ تفریحی ٹیکس، سروس ٹیکس وغیرہ کے بعد کی رقم ہے۔ غور کرنے کی ایک اور بات یہ ہے کہ انڈیا میں یہ ٹیکس مختلف ریاستوں کے لحاظ سے مختلف ہیں۔ اس لیے ایک فلم کا خالص یا نیٹ کولیکشن ایک ہی فلم کے لیے ایک ریاست سے دوسری ریاست میں مختلف ہو سکتا ہے۔ ہندی فلموں کے لیے عام طور پر خالص یا نیٹ رقم ظاہر کی جاتی ہے جب کہ جنوبی انڈیا کے لیے مشترکہ تعداد زیادہ تر مجموعی رقم ہوتی ہے۔

جوہر کا کہنا ہے کہ فلموں کے لیے جن نمبرز پر بات کی جا رہی ہے وہ کافی بڑی رقم ہے۔ ’جب بڑی تعداد، بڑی رقم کی بات کی جاتی ہے تو ہر کوئی بہت پرجوش ہوتا ہے اور ہم سب جانتے ہیں کہ انڈیا کرکٹ اور فلموں کا دیوانہ ہے۔ لہذا جب بھی بڑی تعداد فلموں کے ساتھ منسلک ہوتی ہے، چاہے وہ باکس آفس کے زیادہ نمبر ہوں یا بڑے بجٹ ہوں یا یہاں تک کہ سٹار فیس بھی، اسے بہت زیادہ توجہ حاصل ہوتی ہے اور عام لوگ اس کی طرف متوجہ ہوتے ہیں۔‘

تاہم، جوہر یہ بھی تجویز کرتے ہیں کہ جب کہ باکس آفس کے نمبروں کے بارے میں بہت ساری گفتگو ہوتی ہے، یہ صرف ایک مارکیٹنگ ٹول ہے اور فلم دیکھنے والے کے فلم دیکھنے یا نہ دیکھنے کے فیصلے کو ہمیشہ متاثر نہیں کرتی ہے۔ ’پروڈیوسرز اور فلم کی مارکیٹنگ ٹیمیں اس بات کو یقینی بنانا چاہتی ہیں کہ ان کی فلمیں دیکھنے کے لیے بڑی تعداد میں سامعین سینیما گھروں میں آئیں۔ اور اب سامعین نے محسوس کیا ہے کہ یہ صرف توجہ حاصل کرنے کا ایک بہانہ ہے۔

کنگنا رناوت نے مسلسل دعویٰ کیا کہ پروڈیوسر کرن جوہر برہمسترا کے لیے باکس آفس کے نمبرز بڑھا چڑھا کر شیئر کر رہے ہیں۔ کیا ان نمبروں کی تصدیق کرنے کا کوئی طریقہ ہے؟ جوہر کہتے ہیں، ’بدقسمتی سے ایسا نہیں ہے!‘ جہاں بین الاقوامی سطح پر رینٹراک جیسی تنظیمیں کچھ شفافیت فراہم کرتی ہیں، انڈیا میں اومیکس جیسی بہت کم تنظیمیں اس طرح کا کام کر رہی ہیں۔ ’اگر آپ تجارتی نقطہ نظر سے دیکھتے ہیں تو فلم پروڈیوسر کی سرمایہ کاری ہوتی ہے، اس لیے یہ مکمل طور پر ان کی کال ہے کہ نمبر شیئر کریں یا نہیں۔‘

یہ کہانی کا تجارتی پہلو ہے، لیکن پروڈیوسر یہ کیوں بتاتے ہیں کہ ان کی فلم کتنی کمائی کر رہی ہے؟ بھیجا فرائی 2، ملک اور ٹریفک سگنل جیسی فلموں کی حمایت کرنے والے پروڈیوسر سنی کھنہ کا کہنا ہے کہ فلموں کے ارد گرد موجود منفیت کی وجہ سے باکس آفس نمبر شیئر کرنا آج بہت اہم ہوتا جا رہا ہے اور یہی ایک طریقہ ہے کہ لوگوں کو فلم کے خلاف تخریب کاری سے روکا جائے۔

مزید پڑھ

اس سیکشن میں متعلقہ حوالہ پوائنٹس شامل ہیں (Related Nodes field)

وہ کہتے ہیں، ’اس کی ضرورت نہیں ہے، لیکن فلموں کو ان لوگوں کی طرف سے نشانہ بنایا جا رہا ہے جن کا ایجنڈا ہے۔ وہ باکس آفس کے غلط نمبر شیئر کرکے فلم کو سبوتاژ کرنے کی کوشش کرتے ہیں، پھر پروڈیوسر کے پاس کوئی آپشن نہیں ہوتا کہ وہ بتانا شروع کر دے کہ ان کی فلم نے کتنی کمائی کی ہے اور ایسا بہت ہوتا ہے۔

’اس کی تازہ مثال برہمسترا ہے۔ ہر کوئی یہ کہہ کر فلم کو ٹھکانے لگا رہا تھا کہ مواد اچھا نہیں ہے یا فلم اتنی کمائی نہیں کر رہی ہے جتنی اس سے ہونی چاہیے تھی (بجٹ کے مقابلے میں)، لیکن آج باکس آفس کے نمبروں نے فلم کا کمال ثابت کر دیا ہے۔

’پھر دوسرا امکان یہ ہے کہ ایک چھوٹی فلم، جو کم کمائی کے ساتھ شروع ہوتی ہے لیکن ہفتہ اور اتوار کو پیش رفت دکھاتی ہے، تب ناظرین کو لگتا ہے کہ فلم نے تیزی لائی ہے اس لیے شاید یہ دیکھنے کے قابل ہو۔ مثال کے طور پر جب چپ کو جاری کیا گیا تو لوگوں کو یہ توقع نہیں تھی کہ وہ نمبر کرے گی لیکن یہ ہر گزرتے دن کے ساتھ وہ مضبوط ہوتی چلی گئی۔‘

باکس آفس نمبر کا سوشل میڈیا پر ایک بہت بڑا چرچا ہے اور میڈیا بھی اس کی پوری تندہی سے رپورٹنگ کرتا ہے، لیکن کیا واقعی یہ فلم دیکھنے کے لیے سامعین کو سینیما گھروں کی طرف کھینچتا ہے؟

منوج دیسائی، ڈسٹری بیوٹر اور ممبئی کی Gaiety Galaxy اور مشہور مراٹھا مندر کے مالک بتاتے ہیں کہ عوام کے ساتھ باکس آفس نمبر شیئر کرنے سے بالی ووڈ کو واقعی مدد ملی ہے، خاص طور پر آج کل کے دوران۔

وہ کہتے ہیں، ’اس حکمت عملی نے بالی ووڈ کے لیے کچھ خراب مہینوں گزرانے کے بعد مفید ثابت ہوئی ہے۔ اس سے یہ بھی پتہ چلتا ہے کہ لوگ فلم دیکھنے کے لیے پرجوش ہیں کیونکہ اچھی ایڈوانس بکنگ ہے۔ باکس آفس نمبر اس بات کے نئے اشارے ہیں کہ فلم کیسی ہے، یہ ایسے ہی ہے جیسے لوگ فلمیں دیکھنے سے پہلے ریویو پڑھتے تھے، اب ان میں سے کچھ باکس آفس نمبر چیک کرتے ہیں تاکہ یہ سمجھ سکیں کہ آیا یہ اچھا بزنس کر رہی ہے کہ نہیں۔ انہیں یہ سمجھ میں آتا ہے کہ وہ اسے دیکھ کے لیے اس پر سرمایہ لگائیں یا نہیں۔‘

whatsapp channel.jpeg

زیادہ پڑھی جانے والی فلم